fredag 21 januari 2011

Nu har jag satt mannen i arbete!!

Hej och hå!!

Här har det spacklats för fullt i kväll! Ivrigt står jag och hejar brevid mannen som spacklar på så bra! Ska strax värma på lite ostkaka som han lyckades muta till sig för arbetet men det är han värd!



Ja jag kunde hämta ut paketet med tapeterna från Tapetshopen
Det gick ju inte så bra utan leg men efter ett mail till dem om mitt "lilla" problem så var de supersnabba och fixade så att min K kunde hämta ut dem i stället. Tack snälla Tapetshop för suverän service! Så i helgen blir det tapetsering.


Klicka på bilden och besök gärna dem vet ja´!

Åhh vet ni vad? Anmälde mitt leg förlorat i tisdags och vad kom med posten idag? Jo ett papper från polismyndigheten om att de har mitt leg/körkort där - upphittat! Och det nya bankkortet kom idag med posten - så mitt liv börja komma tillbaka!

Fortsätter att läsa den inspirerande boken "Lev enkelt" och det är så mycket klokt i den. Mycket man vet men som man ändå måste höra. T ex att vi inte behöver vara så himla perfekta hela tiden. Det är samhället som är skapat så! Som om att vi är mer lyckade om vi har det perfekta hemmet, den finaste bilen, snyggaste/smalaste kroppen, e t c. Men är vi lyckliga för det? Svar Nej! Allt detta vet man ju men det känns så skönt att läsa om det att ingen är perfekt! Sedan är det ju upp till oss själva att se vad vi blir lyckliga av och det är ju det svåraste....! För oundvikligt så dras man ju med -jag i allafall bitvis- om att ha en massa saker. "Då skulle livet vara så bra och perfekt" men blir det verkligen det? Nej man blir inte lyckligare av att köpa en massa fina saker men ändå gör man det! Det fyller ett tomrum ett tag men sedan är det tomt igen... Så här gäller det att börja tänka om - iallafall för min del! Jag måste lära mig att fylla mitt tom rum annat än med saker (och choklad!) Något som berikar mitt liv........! Förutom min man och mina barn då! Tål att tänkas på.... Ja vad vill jag av mitt liv.....??

Känna att jag lever förstås!


Hörni sov gott och hoppas alla som tittar in hit från en bra och trevlig helg!


/ kram från en insiktsfull bloggerska!

1 kommentar:

  1. Javisst behövs det en "käftsmäll" ibland så att iallafall jag ska vakna upp och känna livet, på det sätt som JAG vill känna det... F-n vad bra skrivet va ;) Men håller med dig fullständigt! Samhället är utformat till tävling om makt, pengar och religion! Blä för det! Kram på er!

    SvaraRadera