måndag 10 januari 2011

Mannen på taket........







Ja det bara snöar och snöar och snöar. I går gick K upp på taket för att skotta undan lite. Förra året sparade vi det alldeles för länge...

Sedan så spelar ju grann hysterin en stor roll, börjar en så jaa då står alla andra på tur!! Ingen vill ju vara sämre!!

Skönt när det är gjort, nu slipper man vara rädd att det ska bli för tungt för taket i allafall.



Lilleman tyckte det var märkligt att pappa var på taket!!!





Så nu är det snö nästan ända upp till fönsterkarmen! Helt otroligt!! Och idag fortsätter det att snöa - det tar aldrig slut här upp i norr!!



Julen har ännu inte letat sig ut... tänkte jag skriva, men ute är ju precis vad den är!! Därför har jag totalt glömt bort att plocka ner GOD JUL skylten på dörren samt ställa bort tomten. Det blir dagens " to dos "!







Jag ska allt erkänna att jag har alla tomtarna och julsakerna på ett av borden vi bar ner för julafton kvar i köket.... har varit så orkeslös under denna förkylnings vecka. Måste ta mig in till staden också för att fixa nya lådor att packa dem i... då den nuvarande inte klarade av en jul till...!




Nu känner jag mig då betydligt piggare, orken börjar komma tillbaka och lusten att göra något! Härligt härligt!! Det bådar gott!




/ Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar