söndag 28 mars 2010

Långpromenad runt byn

Nej då! Ett vattengympa pass blidde det inte i fredags. Men jag och en annan som är mammaledig nu tog en långpromenad på torsdagen runt byn på dryga milen. Så SKÖNT det var. Men jag tror att det resulterade i att jag på fredagsmorgonen avbokade passet - kände mig lite mör i kroppen!! Fler promenader ska det bli! Bara detta snöandet slutar. Håller på att bli.....%%()=?)=(&//=()(&% ........ på detta snöandet som inte tar slut......jaaa ni förstår!!:)
Sedan på eftermiddagen åkte jag och barnen och hälsade på en relativt nufunnen vän som oxå är helt inne på den vita stilen. Hon hade målat alla, ja de flesta trägolven vita......åhh så fint och den vita trappen...!! Här ska nu oxå bli vita trägolv en dag! Trappen är sedan länge bestämt att den ska bli vit, men när ska man måla den när vi alla har våra sovrummen uppe....?? Vi får tälta på gården i sommar!! Ja man har så mycket idéer men så lite pengar!! och tid!!
På torsdag fyller mellersta grabben 8 år. Hurra!! Redan på onsdag blir det kalas. De är tre stycken på lågstadiet som fyller på onsdag och torsdag så då ska vi föräldrar gå ihop och göra ett kalas. Ska bli kul!! Men man brukar ju vara helt färdig efter ett kalas, tur att vi nu är flera föräldrar som håller i det! Otroligt vad tiden går... sedan på måndag blir "lillflickan" 11 år! Då ska det bli Twilight kalas (hoppas att jag stavade det rätt?!) Hon läser och läser bara dessa böcker och pratar inte om något annat.....!! Och hennes två kompisar som hon ska bjuda är oxå inne på dessa böcker och filmer. Så då blir det filmkväll och övernattning!
Vann en sådan superfin kaffeservice på Tradera häromdagen! Längtar tills den kommer! För 50 kr + frakt då, fick jag 11 kaffekoppar 12 kaffefat och 12 assietter - helt otroligt! Har aldrig haft så många kaffekoppar i mitt liv!! Och här lär det behövas! Mannen går nämligen omkring och ställer kaffekopparna lite varstans, både ute och inne..... så många koppar är bara borta...!
Nej nu blir det filmkväll - Bröllopsfotografen.
Ha det gott!
/ Linda

2 kommentarer:

  1. Hej och tack så mycket för idag! Lika kul varje gång vi träffas tycker jag. Måste bara påminna om att du har ju en förträfflig smak när det gäller inredning, keep up the good spirit ;) det blev tatuung för oss, proppmätta till maximum. Hoppas vi kan ses igen snart. Ni måste ju få spola vår toalett :) Kram på er alla!

    SvaraRadera
  2. Åhh tack!! Det var snällt sagt! Det blev ju superfint hemma hos er med!! Och tack för den supergoda maten i lördags, riktigt riktigt gott!! Vi var mätta långt in på kvällen! Ja nog invigde vi eran toalett ordentligt - hoppas lukten gick bort!!:) Toaletten blev ju jättefin! Förstår att ni är nöjda med den!

    Hoppas vi ses snart!

    Kram!

    SvaraRadera