fredag 19 mars 2010

Ett års kalas och lite shopping

Grattis lille guldklimp på ett års dagen!!! ( HMM lite försenat!!)

Ja nu har våran lille guldklimp gått och blivit ett år både med glädje och sorg i lilla hjärtat!!:) Hans spädbarnstid har gått så otroligt fort, att jag nästan inte kommer i håg att han varit liten.....! Nästan så att man vill ha en till.....!! Inte blir det bättre av att svägerskan är gravid och ska ha i augusti, VILL BYTA!!! Men med lite träning så sa sjukgymnasten att det kommer inte att bli lika stora problem som denna gång, så det är träning som gäller om det ska bli ett till framöver. Har nästan fått godkänt till ett till av den blivande fadern...!! Jobbar på det!!:)


Ja ett års tårtan blev ju inte en vacker skapelse precis...!!:) Där stog jag ... eller rättare sagt mannen stog där och vispade grädde för glatta livet och plötsligt så åker han på migrän - andra gången den (förra) veckan)!! och själv var jag ordentligt förkyld. Feber, hosta och hade liksom ett rivjärn i halsen och fick knappt fram ett ord denna dag!! Jag tog i allafall över tårtgarneringen och jag "ides" inte vara så noga.....!! Men god blev den i allafall!! Den blivande ett åringen var inte heller så frisk men tyckte ändå att det var kul med lite främmande!:)


Idag har jag gjort en "liten" shoppingsväng på stan. Fick låna svägerskans bil då hon hade två på deras gård denna dag! Det blev en sväng på Barnens Hus för att kolla priser på bilbarns stolar, då lillen fått sponsring till det i present, men det skilde hela 300 kr på deras stol och den på Lekias, så då blev det en sväng in till centrum... och stolsköp blev det där!! TACK för superbra service oxå!!




På vägen till Lekia "sprang" vi in på Lindex för att kolla in nyheterna och fann dessa!!!


Barnkläder kan jag inte motstå!!! Borde portförbjudas!!! Men den gröna var bara för retro, grön med vita elefanter, precis min smak!! och Lille Skutt... så söt!


Förra vecka hade de större barnen som är snart 8 och 11 år, sportlov. Vilket sportlov det blev! Glad i hågen så begav vi oss till barnens mormor och morfar som man så sällan besöker, på måndagen. Vi hann med att besöka några affärer samt till badhuset men på kvällen fick den äldre tjejen J magsjuka.....

Tisdag kvällen fick den äldre gossen A magsjuka samt örstygn så han låg och grinade sig genom hela natten...

På onsdag morgonen kände den större flickan sig dålig igen - magen var inte bra.... och på kvällen vaknade lille gossen och var JÄTTE rosslig och febrig!!

På torsdagsmorgonen var jag lika rosslig....

På fredagen åkte vi hem!!! Vilken vecka det var... men nu kanske vi har gjort bort det!



Avslutar med en bild på vår ETT ÅRING! Badar i mormors hundbadkar!! Gillade duschmun stycket skarpt!!

God kväll!!

Kram Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar