lördag 24 april 2010

Tack tack tack

Så var det lördag! Vaknade kl. 6.30 i morse av en morgonpigg liten gosse! Kan inte säga desamma men efter lite mys i sängen så kände jag mig lite mognare att kliva upp. Åhh vad det är skönt med helg!!! Synd bara att den är alldeles för kort!


Jag och svägerskan har varit och handlat lite inför grillkvällen i kväll! Ska strax börja hacka lite sallad. Ska bli mycket gott! Har redan hunnit inviga grillen för några veckor sedan men när solen är framme gäller det att passa på!


Förra helgen var jag som sagt på Källan i Åmliden och fick min efterlänktade samezen behandling. Åhh så underbart det var! Ville bara stanna tiden! Jag föll verkligen i dvala under behandlingen som utfördes på följande sätt; först en kroppspeeling, dusch, sedan fick jag ligga ca 10 min i ett varmt skummigt massagebadkar (önskar mig ett sådant i present by the way!). Efter det så var man ganska avslappnad och fick till en början en ansiktsbehandling, efter det akupressurmassage med varma/heta stenar samt fick några utplacerade på kroppen. Jätteskönt! Och under tiden lyssnade man på härlig samisk jojk musik. Vilken upplevelse! Jättekul, tack släkten för detta härliga presentkort! samt den goda maten som vi blev bjudna på, på kvällen. Det var rikigt riktigt gott!!! Och tack snälla svägerska som sytt en sådan fin väska som jag fick! (tiggde till mig på hennes blogg!) Jättefin, har fått fina kommentarer om den ska du veta!:)


Nej nu är det sallads hackning som gäller!

Ha en skön helg!

/ Linda

1 kommentar:

  1. Tack snälla du för alla fina kommentarer, me like ;) Var ju om på Solkraft och köpa de gamla skolaffisherna, men det var svarta mögelprickar på dem, så tyvärr blev det inga, buhu!
    Nu ska jag ta och fika lite och ladda inför morgondagen :) Kram på er alla!

    SvaraRadera