torsdag 22 september 2011

(Några av) Mina Manier!

Åhh, vad glad jag är för att jag hittade denna eller dessa -det fanns två, på loppis denna sommar! Nu i höstmörkret lyser de verkligen upp köksbänken som tidigare år varit helt utan ljus. Som jag har letat efter ett par fina, praktiska och framför allt billiga lampor till köket. Dagens lampor är ju inte billiga precis!! Hela 4 lampor inhandlades på loppis denna sommar. Jag har nog lite lampmani tror jag!







Ytterligare en mani är skor!!! I skor kan jag bli helt störtförälskad! Dessa inhandlades nu i höst. Kunde inte bara släppa mig ifrån dem..... Här var det kärlek vid första ögonkastet! Har hittat så många fina skor denna höst som jag gärna stoppat in fotet i. Roligt det där, vissa år hittar man inga alls och andra så skulle man kunna köpa hela sortimentet!











Lite mormorskängastuk över dem - som jag alltid har önskat mig, fast ändå i lite tuffare stil och lagomt höga. För är det något jag inte kan så är det att gå i högklackat!!

En annan mani... jo det finns en till och det är jackor...!! Vet inte hur många jag har köpt under årens lopp... vågar inte räkna.. Nu på hösten går jag verkligen och suckar. Det finns ju så många fina kappor, parkas och dunjackor åhh gud vet vad... jag blir alldeles yr när jag tänker på´t! VILL HA! Senast denna vecka kom ett H&M paket med en kappa... men mjaaa, jag vet inte. Den var fin men passformen var väl sisådär. Min andre hälft utbrister - ÄNNU en till jacka!! Men hur många har du nu egentligen?? Du har ju mani på jackor!! Det var då jag insåg att jag har det då jag började tänka efter eller rättare sagt min man började då sitta och räkna upp alla jackor jag har!!:) Jaa OPPS, det är visst några stycken MEN ingen som jag är riktigt hundra med så letandet efter den rätta jackan fortsätter och förresten så är min gamla vinterjacka trasig så jag MÅSTE ha en ny till vintern! (Försvarar jag mig med!)







Ja det var en eller flera av mina manier. Känner till några fler som koftmani, samla på recept mani m.m. Listan kan nog göras lätt lång nu då jag tänker efter!:) Hur är det - har ni någon särskild mani?







/ Linda




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar