söndag 11 september 2011

Historien om Herr Persil





Dagen började mycket trögt idag men inleddes ganska snart med en morgonpromenad i solskenet. Tittade in i barnens jaktaffär och vad skådade då mitt öga! En Persil trälåda. Som jag har letat denna sommar efter en trälåda (till rätt pris!) och så fanns den nästgårds! Min käre svåger hade tydligen dömt ut den som skrot då han tömde ladugården i våras... jämmer och ve!! Tur att barnen hittade den bland skrotet!

Först ville de inte sälja inredningen till jaktaffären men sååå tillslut blev den min för 20 spänn! (De började med 200 kr!:) Så nu står den här i köket och jag har nu funderat hela dagen var den riktigt ska passa bäst...

Ja tillslut hittar den nog sin plats! Det får mogna fram helt enkelt!






/ Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar