måndag 19 september 2011

En helg i fjällen

Mina föräldrar ska för andra året i rad stå med husvagnen i Ammarnäs för vintern. Så när de behövde hjälp med att få till där så förenade vi helgen där med nytta och nöje!


Då vi kom fram sent på fredagkvällen, runt 21.30-tiden så var det alldeles mörkt. Vi hade verkligen ingen aning om hur det såg ut där, så morgonen skulle bjuda på många överraskningar. Det enda som hördes var den brusade forsen.....


Denna syn mötte oss på morgonen från stugan vi hyrde.








Utsikten var slående genom fönstrena i stugan!



I denna stuga bodde vi i. Den som är närmast i bild.




Efter frukosten gick vi nyfikna mot forsen som vi hörde brusa i närheten.

















Vi hade så otroligt tur med vädret denna helg! Soligt båda dagarna. Natten till söndag var det dock minusgrader och det kändes på morgonen! Brrr!!! Det blev till att låna karln´s långkallingar!:)

På söndagen gjorde vi en utflykt till ett otroligt vackert ställe. Det var så otroligt vackert och vindstilla denna dag.






















Och så lite kaffe och korvgrillning..... såklart!!





Nedan följer några bilder som jag tog då vi var på väg hem efter att ha åkt upp till renslakteriet. Tyvärr och tur så var vi en dag sen. Renslakten hade ägt rum dagen innan. Fantastiskt vackert!
















Så skönt att få göra ett avbrott i vardagen. Man innser verkligen hur olika vi lever i vårt land. De som bor här lever verkligen för och med naturen. Min 9-åring var väldigt bekymrad över att de bara hade en enda affär i Ammarnäs. Hur klarar dom sig?? Var fick de tag på kläder, möbler.... ja frågorna var många!!:) Jag kan förstå att man vill bo här uppe med den enormt vackra naturen omkring sig och lugnet. Ja man blir verkligen lugn av att vara här. Tiden har ingen större betydelse!

Startar denna vecka med semester. Så underbart! Ska försöka göra undan lite saker. Sedan blir jag gräsänkling på fredag då K och hans bror åker till Stockholm för att springa Lidingöloppet.


/ Linda

1 kommentar:

  1. Ååå, jag längtar ännu mer efter att få åka dit upp! Har aldrig hunnit fara, eftersom mina älsklingar åker oftast när jag jobbar helg. Men nu vet jag vad som väntar :) Underbart!
    Hoppas allt är bra med er!

    SvaraRadera