onsdag 20 april 2011

Jag är Fröken Tvärtemot!


Har kollat runt i bloggvärlden och sett att många ratar det gula nu i påsk. Jag är tvärtemot! Har svårt att släppa det gula. GUL är ju PÅSK - för mig i allafall! Vart annat år brukar det ungefär bli att jag tar fram min gul/vita gardiner till köket till påsk. Beror på humöret. Och i år var jag på det humöret! Solen har lyst här hela dagen, så det var en ren fröjd att tvätta köksfönsterna och sätta upp lite gult! (Men fort åker dom ju oxå ner!) Mycket beror nog på barnen - att man vill få dem att känna att nu är det påsk. Däremot så trotsade jag mig själv och skippade de gula fjädrarna i påskriset i år (jaja, jag vet att jag satt några ute i nyponrosbusken!!:) och istället fick det bli lila i år!! Ny färg för mig alltså!

Jobbar tyvärr påskhelgen och det ser ju ut som det ska bli toppenväder! Underbart! Har i dag inhandlat lite till premiärgrillning på lördag och jag gissar att vi inte är de enda som kommer att grilla då!! Blir lite avis på alla som åker till stugan över påsk. Nog skulle det vara allt bra härligt att kunna få åka till en liten stuga någonstans och bara mysa och ha det skönt. Släppa alla måsten och krav för en stund! Men så inser man i allt dagdrömmeri att en stuga kräver ju sitt underhåll och alla planer och stök jaaa ni förstår. Stugan i drömmen blir inte ett ställe för avkoppling utan bara mer måsten. Men inte skulle jag för den delen tacka nej om någon absolut ville ge mig en liten stuga!! Tvärtom! Stöket och underhållet skulle nog övervägas mot känslan av hur skönt och avkopplade det ändå är då man kommer dit!


Ha en trevlig och mysig Påsk!

/ Linda

2 kommentarer:

  1. Hej på dig älskling ;) Glöm symaskinen, jag har lagat upp min egen, hämtade den igår :) Så du får behålla er. Joo, trist med Pålle, men hoppas också att det är snabbt övergående. Mycket snabbt... Vi ska jobba hela helgen och barnen ska få "semester" hos farmor, de är överlyckliga :) Jag ska träna utimellan på raster och delade dagar, vårruset närmar sig... ;) KRAM!

    SvaraRadera
  2. Klart det ska vara GULT när det är påsk!
    Önskar dig en glad påsk!!

    SvaraRadera