torsdag 16 december 2010

Nästan färdigmålat....

Oj det var ett tag sedan sist jag var in hit! Tiden rullar bara på. Önskar ibland att man kunde sakta in tiden lite. Har inte kommit igång med julklappsinköpen ännu... imorgon kanske det blir en och annan klapp ändå. Slutar jobba klockan 13.00 så då passar det kanske bra att trängas lite på stan. Har dock koll på vad som ska köpas så jag känner ingen stress, det får bli som det blir...! Den där julkänslan kom och försvann i år... så trist. Har inte hjälpt med varken lusse, knäck och annat julstök....verkligen trist!! Jag hoppas innerligt att den kommer tillbaka!


Nu har till slut en sådan här snygging flyttat hem till oss!




Oj vad jag har stretat emot det! Tänkte att den skulle bli sååå i vägen men K övertalade mig och nu sitter den där.... på fel höjd...!! och är ivägen massor!!! Han som skulle koppla in den satte den lägre ned än vad vi bett honom om... och gjorde inte alls ett snyggt arbete i övrigt. Nu ligger en sladd fastklamrad längs ena trappsteget och det ser verkligen inte snyggt ut... höll på bryta i hop då jag såg det!

Vi klagade, vilket vi aldrig brukar göra, återförsäljaren från Elkedjan kom och granskade jobbet och tyckte även han att elkillen kunde ha gjort det bättre, han skulle ringa firman som de anlitade till dessa arbeten..

Killen kom tillbaka idag. Stog och väntade på mig när jag kom hem från stan, och undrade vad vi hade för klagomål. Hans bemötande var inte alls något vidare och hade han fortsatt att vara det så hade jag bett honom gå.... fy f.. säger jag bara...

Tråkig historia... och det blir inte bättre... denna vecka har bara varit skit! Bilen strejkade, dragkedjan till mina enda vinterskor har gått sönder, fann mögelliknande små svart prickar på vårt ett år gamla ekbord, måste kanske jobba en stund på julafton TROTS föräldraledighet...ja listan kan göras lång, men nog om det.

Nu över till något annat!! och lite roligare!!


Kom över detta recept på bloggen Villa Björkebo som verkar otroligt spännande! Det ser jag fram emot att baka imorgon till fredags myset.


Saffranskladdkaka

2 1/2 dl socker
1 dl riven mandelmassa
2 dl mjöl
3 st ägg
5 msk vaniljsocker
174 tsk salt
125 g smör
100 g vit choklad
1 påse saffran


1. Smält smöret, smält sedan chokladen i smöret och sist i med saffran.

2. Blanda ihop alla torra ingridienser och den rivna mandelmassan.

3. Blanda ihop det torra med chokladsmöret.

4. Rör sist i äggen.

Häll i smörad och bröad form. Grädda 180 grader i varmluftugn i ca 20 min eller tills den fått fin färg. Sikta över florsocker och servera med grädde. KLART!


Tror det blir supergott!

Jag får önska en bra fredag, tänk att det redan är fjärde advent på söndag!

Jaa hallmålningen är nu så gott som klar. K har verkligen varit duktig. Nu återstår min del. Väggen under trappen... ska ta mig i kragen snart!!

/ Linda

1 kommentar:

  1. Men fy f-n! Service, en del fattar nog inte vad det är!!! Åååå, så arg jag blir. Själv är man en vanlig svensson som planerar inköp och vill ha det så perfekt som möjligt när man gör ett så pass stort ingrepp i huset, och de kan bara skita i det för att det finns fler jobb! Blä! Förstår om ni är besvikna. Kram på er! :)

    SvaraRadera