söndag 19 december 2010

4: e advent



Jaa nu är sista ljuset tänt i staken!! Nu nalkas julen!


Hur står det till i julstöket??

Här har handlats en del julklappar i helgen. Känner att julstämning sakta sakta börja komma tillbaka... Tror att det är för att jag inte har varit så pysslig av mig i år. Har inte gjort ett enda blomsterarrangemang detta år, så jag måste nog ta mig en vända till Blomsterlandet i morgon och inhandla lite blomster! Det och lite papparkaksbak med julskivan på hög volym borde ju göra susen...hoppas jag!

Idag var vi över till grannarna på "Gräddhyllan" på glöggfest smakade en sådan otroligt god julchokladkaka med rom frukt och mandelmassa i! Receptet ska tydligen finnas i Buffé tidningen.... ska kolla upp detta recept.

Saffranskladdkakan har inte hunnits med att bakas i ifredags då vi fick finbesök av grannarna nästgårds. oj så trevligt det var!! Men DEN ska hinnas med innan julafton. Har ni något bra tips på någon efterrätt till julmaten på julafton? Man vill ju inte ha allt för maffig efterrätt men ändå något söt syrligt till kaffet!!


Granen har nu blivit klädd av barnen i år! Allt har sin bestämda plats i granen! Tycker det är så roligt att höra dom surra!! Pyntet ska hänga på den plats/gren där det alltid har hängt!



Toppstjärnan har gett upp ser jag!


I år firar vi jul hemma hos oss. Både mina och K´s föräldrar kommer samt min faster K´s bror med familj och min lillebror. Så vi blir dryga 10 vuxna och 6 barn. Det blir roligt! Länktar! Tur att julmaten inte är allt för invecklad samt att vi hjälps åt med köttbullar, skinkan, revbensspjällen och Janssons. Känns skönt!


Missa inte tävlingen hos Romantiska Hem! Du har då chans att vinna finfina budskapsarmband. Tävlingen pågår tom TISDAG.




Herrejisses vad det har snöat dessa dagar och tydligen ska det fortsätta till tisdag!! Vi har hur mycket snö som helst nu! Har skottat och skottat i dag!! Tur att det är lössnö så att det inte är så tungskottat men nog blir man lite less! Nu får det räcka med snö tycker jag!!

Ha en superbra och härlig julvecka!


/ Linda

1 kommentar:

  1. Jag känner som du... det räcker med snö nu;)
    Vi behöver inte oroa oss om att inte få en vit jul direkt;)
    MEN, julen är här nu o jag önskar dej en riktigt härlig, mysig o fin jul- utan snöskottning;)
    Sköt om dej o ha det gott!
    Kram Cilla

    SvaraRadera