onsdag 17 november 2010

Någon fler som stör sig på tvätten....!




Ja såhär ser vårat vardagsrum ut allt som oftast sedan 7 år tillbaka och speciellt ofta nu sedan torktumlaren pajade....

För oss har det tyvärr blivit en vanesak men nu på senare tid har jag verkligen börjat störa mig på det... när man ligger i soffan och försöker koppla av så ser man den - TVÄTTEN som ska vikas och läggas undan. Den skriker hela tiden på mig!

Men snabbt och bra torkar den ju framför kaminen och vi sparar in lite på elräkningen nu då vi ingen tumlare har.

Har numera ställt tvättstället bakom soffan så jag slipper se eländet varje kväll då man bara vill ligga och koppla av framför tv´n!




Detta hjärta tillägnar jag mina fina arbetskamrater. Dom e´guld värda! Bättre arbetslag är nog svårt att finna... i fredags var vi och bowlade och catrade (stavas det så?) mat. Jättetrevligt var det! Har nu, bara för en stund sedan skickat in en ansökan om ett arbete på en annan arbetsplats....vi får se hur det går... tror det är ett hundratal som söker dit så chansen är väl inte så jättestor men jag tänkte att jag gör ett försök. Men det var med en klump i magen som jag gjorde det....!
Jag vet ju var jag har.


Men nu ska jag försöka sova!

/ Linda

2 kommentarer:

  1. Ååå, så spännande! Vad är det för jobb? Jaa, du ser nog var vår tvätt brukar vara oftast... I köket, bredvid kaminen, och jag stör mig nåjävulst på det! Men men, som du säger, det torkar snabbt. Och jag är anti torktumlare, så jag får välja pest eller kolera... Jag tog kolera! :D Kram på er! Du var blir ni till jul?

    SvaraRadera
  2. En award väntar på dig hos mig! :)

    SvaraRadera