tisdag 23 november 2010

Bilder från sonens rum


Har nu fått upp tapeterna i sonens rum som han valde själv! Väggarna målade jag och sonen ljusgråa för någon helg sedan.

I går fick vårat f d databord flytta in dit. Jag hade tänkt måla det svart men sonen tycker än så länge att det är fint som det är så vad gör man... Men färgen är inköpt så man vet aldrig vad mamma hittar på någon dag när hon får någonting för sig!

Jaa äntligen advent vecka!! Hurra! Har ju smyg börjat med lite jul i köket.....




Förra veckan kom den finfina slingan från Biskopsgården. Som jag råkade beställa två av.... Den får nu ligga på hyllan i köket. Tänder ljus vid middagarna nuförtiden och släcker ner lampor, då stannar man verkligen upp i vardags stressen. Barnen tycker oxå om det, eller snarare slåss om vems tur det är att tända dem....!


Idag har jag kört som en blådåre fram och tillbaka sedan jag kom hem från jobbet och dagishämtningen runt 13.45. Först utvecklingsamtal på skolan, sedan hem och tillaga middag på 10 minuter åt dottern som skulle ha skjuts till ridningen, skjutsar henne, hem, laga mat åt resten av familjen, elda, ta in ved, starta tvättmaskinen, plocka ur/i diskmaskinen osv osv osv. Ja jag var helt slut när K kom hem!! Tisdagar är en pärs! A hade egentligen oxå friidrottsträning som han skulle ha skjutsas till men han orkade inte med det efter hans hektiska helg som varit... TUUR var väl det annars hade jag fått köra ytterligare en gång....! Jaa sånt e´livet i en barnfamiljs vardag. Tur att dessa dagar inte är varje dag, då skulle jag nog lämna in en avskedsansökan illa kvickt!!:)


Nu ska jag kämpa vidare med tvätten som fortfarande inte har blivit hängd!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar