onsdag 20 oktober 2010

Lets get PINK!




Ca 7000 kvinnor får i Sverige besked varje år besked att de har bröstcancer. Antalet bröstcancerdiagnoser ökar i Sverige, men samtidigt blir de som överlever allt fler och Cancerfondens mål är att fler ska överleva. Idag överlever ca hälften av de 7000 drabbade.


RosaBandet 2010 - Liselotte Watkins.
Glöm inte att köpa ett du med!

Och glöm inte att varje månad undersöka dina bröst efter knölar, knutor eller andra förändringar såsom förändringar i bröstets form eller utseénde!

Själv är jag jättedåligt på det men bättring ska det bli! Gjorde tidigare i höstas min första mammografi. Gick helt OK. Inte alls så farligt och skrämmande som man har hört! Kommer att göra en mammografi årligen då bröstcancer finns i min släkt och jag då har fått förmånen att få ingå i denna "studie" som får börja kolla sig i förtid. Både bröst och äggstockar kollas nu årligen. Känns skönt då detta är något jag har tänkt på sedan ungdomens dagar. Jag har liksom inte frågat mig själv om jag får det - utan när och var?? Kanske låter lite pessimistiskt men så är det! Dessa undersökningar inger en liten trygghet i alla fall att upptäcka något avvikande i tid och det är något jag önskar att alla kunde ha förmånen till. Därför väljer jag att stödja Rosa Bandet!



Var nionde kvinna drabbas någongång i livet av bröstcancer - mycket skrämmande!

Så glöm nu inte att köpa ROSA i oktober och missa inte Rosa Bandet galan, torsdag den 28 oktober i TV3 kl.20.00 och ring in ditt bidrag!


Kram Linda
























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar