torsdag 16 september 2010

I kväll ska jag bara njuta!




I kväll njuter bara!! K är på hockey, de äldre barnen är på aktiviteter och lillen har just lagt sig. Ute regnar det som bara den så jag har gjort en brasa och ska kura upp mig i soffan och bara njuuuta av kvällen!

Så härligt att man kan börja tända ljus!

Har idag gått sista kursen om vård vid livets slut som har varit mycket givande och insiktsfull. Döden vill man ju helst av allt inte tänka på... konstigt det där.. fast jag jobbar inom vården med döden så nära så har jag aldrig tänkt på hur jag vill ha det...eller vad som komma skall efter döden.. hur ser jag egentligen på den..

Mycket tänkvärt men ändå vill man inte tänka på det.



Jag hoppas iallafall att jag kommer att ta med mig mycket av kursen i mötet med våra vårdtagare.

Nej nu ska jag värma en kopp te och inta soffläge!

Välkommen hem eller Idol - det är frågan?!






Trevlig kväll!

/ Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar