söndag 29 augusti 2010

Tapetseringen kan börja

Nu är lillans rum ÄÄNTLIGEEEN färdigmålat! Taket är vitt och även tre av fyra väggar har fått vit färg. Har målat i stort sett varenda kväll i två-tre veckors tid nu.. Väggarna och golvlisterna fick jag tack och lov hjälp med av K! TACK TACK!








Ja så här ser det ut just nu. Tanken var från början att behålla de blågråa tapeterna. Men jag är ganska duktig på att spilla färg när jag målar tak... så därför blev vägarna vita!

Hittade en superfin tapet på Rusta i svart och silver som kommer att sättas upp i dag, som fondvägg.





I fredags bakade vi en äppelmaräng paj. Riktigt gott! Vi har fått så otroligt mycket äpplen i år. Vet inte alltmest vad vi ska göra av dem. Äppelmos kommer det att bli, det är bestämt men sen då? Några förslag? Vore så hemskt att bara kasta alla! Så recept och tips mottages tacksamt!




Nyplockade äpplen från trädgården.
Korg från Myrorna som jag har sprayat vit.



Äppelmarängpaj!



Hoopas att ni har haft en skön helg!


Kram Linda

1 kommentar:

  1. Äpplen hitåt tack! Skulle du få några över kan jag köpa några av dig, vill hemskt gärna prova göra äppelmos :)
    Hoppas allt är bra med er. Här är det lite snorigt, men så är det väl när skolan/dagis börjat. Kram på er!

    SvaraRadera