fredag 20 augusti 2010

Surströmmingspremiär


Det ska börjas i tid......!!!




I dag var det alltså premiär. Åhh så gott det var!




Har inte varit någon surströmmings ätare tidigar i mitt liv men det kommer väl med åldern!! Vädret var så bra så vi kunde avnjuta den ute! Tur det för lillstugan har inte fått någon större kärlek och omsorg den sista tiden.....

Har som alltid får många saker på gång!

Taket i barnens rum målar jag nu för fjärde gången - och nu får det räcka! Har lyst igenom gult så jag har inte varit nöjd - men nu så ser det ut att bli bra.

Har gått igenom allt vårt samlande genom åren och som nu märks inför loppisen på söndag samtidigt som lillen skolas in på dagis - har gått alldeles utmärkt. Har i och för sig bara varit där tisdag och onsdag! Men jag tycker att det ser ut som att han tycker det är roligt att vara där. Dagiset verkar jättebra! Han åkte tyvärr på hög feber natten till torsdag så vi har varit hemma och mest myst. Har kvar den höga febern ännu idag... trist! Men det ska väl gå om så småningom.

Håller även på att sätta ihop ett skåp i garaget som jag ska berätta om en annan gång...

Ja det är så mycket man vill hinna med innan man börjar om och jobba... börjar känna att tiden går allt fortare! Det närmar sig! Samtidigt som man bara vill ta det lugnt och göra den "sista" tiden som mammaledig så bra som möjligt. Ja vilken vågskål det är! Det kanske känns igen?!

Ha en fortsatt trevlig kväll!

Nu ska jag greppa penseln!

/ Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar