onsdag 11 augusti 2010

Mini semester och bröllopsdag


Barnen utanför Djurparken.

Vi har varit på en liten minisemester. Barnen fick bestämma resmål. Otroligt nog så ville båda samma sak för en gång skull....Lycksele Djurpark med övernattning på hotell! Så i lördags packade vi bilen och åkte dit. Vi hade en riktigt fin och trevlig dag. Jag brukar alltid bli så himla uppstressad då vi ska åka någonstans men denna gång kände jag mig riktigt lugn -skönt! (Skönt för mannen och barnen oxå!)


Vildsvinet såg ut att ha det väldigt skönt och mysigt denna varma dag!

I dag har vi Bröllopsdag! Tre år som gifta... 9 år sammanlagt.

Vi började båda på undersköterskeutbildningen på komvux hösten år 2000. Och runt jul/efter jul började kärleken spira. Ett halvår senare blev jag gravid med mellersta sonen. Så det gick ganska snabbt!

Dottern har en annan pappa och var då nästan 2 år fyllda då jag och K började följas.

Året efter vi fått barn blev vi husägare till vårt nuvarande hus. Ganska exakt 7 år sedan... augusti år 2003 fick vi nycklarna i vår hand. Oj så spännande det var. Vilka tankar och idéer man hade för huset.... och nu 7 år sedan som sagt sitter man och undrar vart tiden har tagit vägen. Sovrummet med den hemska gula tapeten med en bred bård av stora liljeblommor var det första jag tänkte att vi skulle göra om... det sitter fortfarande kvar och jag muttrar över den varje kväll jag lägger mig!! Ska ta tag i den biten så småningom. Lilleman får bli större först.




3 år sedan...vilken underbar dag! I år firar vi Läderbröllop...




Barnen var så söta så...!! Då 8 och 5 år gamla.


Tjuvstartade faktiskt firandet redan i går kväll..... då jag och mannen lämnade barnen till farmor och åkte för att handla men hamnade i Stackgrönnan på Båtmuseét där...de hade LOPPIS kväll i går! Tyvärr gjorde vi inga fynd men räksmörgåsen var jättegod! Ett måste varje sommar!

I kväll överraskade jag K med att göra en kräftbakelse och ett glas vitt. Supergott! Hade tänkt ha den på buffé bordet på bröllopet men det blev inte av, men nu så..!!


God natt med er!

/ Linda

1 kommentar:

  1. Vilka härliga bilder! Ja, att tiden springer iväg... Frågade Magnus vad jag skulle göra om två år när båda barnen har skola och aktiviteter!?
    - Jaa, det är då du ska ha en stor häst! sa han den gullegrisen :)
    Mmhm, läderbröllop ;) häftigt i sängen, hi hi hi! Hoppas vi ses snart igen, och tyvärr blev det ju allt på samma dag i lördags, hökörning och grillning. Det är ju alltid så att allt är samtidigt. Annars ville vi hemskt gärna följa, men men... Stora kramar till er!

    SvaraRadera