torsdag 12 januari 2012

I am hopeful today!



Ja idag känner jag mig lättare!! Har tagit ett steg frammåt och visat att jag fixar inte "det här!" Min sömnlöshet....... Haft det till och från sedan några år tillbaka och sedan en tid tillbaka har det verkligen INTE varit bra.... Men nu så verkar hjälpen inte vara alltför långt borta, "väntelista" först men det är ett steg i rätt riktning i allafall och det glädjer mig!






Fick några boktips och har idag beställt hem några bra böcker om sömn, vila, stress och minfullness. Jag hoppas innerligt att det kommer att vara till en hjälp! Ja det har alltid känts lite skamset att prata om detta.... som om man skulle vara någon sämre människa för det....MEN nu vänder jag blad och år 2012 känns mycket lovande må jag säga!





Personen jag pratade med idag bad mig även tänka över min arbetssituation, att det kanske inte är rätt arbetsplats för mig och det har jag ju vetat att det inte är men ändå blundat för det. Har länge velat vända blad och gå vidare men i den invanda tryggheten så "kör" man ju bara på i samma hjulspår, kanske dags att byta riktning nu...........frågan är bara åt vilket håll!!:)









Håller tummar och tår att året kommer att bli ett bra år även för Er som läser detta!



2012 känns som ett bra och stabilt år! Hade turen att få fira in det nya året med svägerskan och lillebror med familj så året kunde inte ha börjat bättre!! Tack för att ni ville komma!!:)









/ Linda



Bild: via WE HEART IT

1 kommentar:

  1. Ååååh! Jag blir faktiskt riktigt själalycklig när jag läser detta. Och man vet nog att det är dags att byta inrikting. Men man är van vid det trygga, säkra och lönen som man faktiskt vet kommer in i slutet på månaden och ger ett
    -litet- bidrag. Jag vill följa i detta fotspår och byta jag med! Grubbel, grubbel... Tack för senast dessutom. Kunde inte blivit bättre, ni är fenomenala på att få oss att känna oss välkomna! Hoppas vi ses igen snart! Stor, GIGANTISK kram från oss :)

    SvaraRadera