torsdag 19 januari 2012

Ännu finns det hopp!

Fick se i dag att mitt olivträd som jag fick av broder och svägerskan i födesedagspresent förra året har börjat skjuta nya bladverk!


Blev så till mig då jag fick se det!! Jihoo!


Hade börjat misstro att den skulle överleva denna vinter, ett tag såg den ganska så död ut. Jag har ju inga gröna fingrar precis så jag fick en rätt så stor klump i halsen då jag såg vad de köpt! Jag hade ju i och för sig önskat mig ett men nu blev pressen ännu större att få den att överleva!




Men ännu finns det hopp, man ska aldrig ge upp!








En trådkrona har oxå fått träda in i vårt hem i dagarna.


En grannes dotter gör sådana själv och i höstas sade jag att jag gärna köper en om hon får över en!



I går kom hon och hade gjort en!


Den är rätt stor och pampig!



Jättefin! Blev så glad!



Fick många tips och ideér om vad jag kunde göra med den. Den hamnar förmodlingen ute i trädgården till våren!



Den gör sig väl inte helt rättvis på bilden då jag inte är någon superfotograf....samt att det är en lite "opiffad" bild!



Man kanske skulle köpa hem lite ståltråd och försöka sig på lite eget pyssel....!



Hoppas ni får en underbar fredag!



Kram Linda










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar