söndag 2 januari 2011

Första inlägget år 2011!



Här sitter jag nu och försöker göra mina mål för 2011 klara. Så jag inte ska gå i stöpet som tidigare... Varför jag väljer att lägga ut dem på bloggen är för att jag inte så lätt ska bryta dem samt för att få lite motivation!

* Komma i form
* Äta regelbundet och hälsosamt
* Bygga lite muskler både för finare hållningen samt för att min rygg kräver det
* Stressa mindre
* Sova bättre
* Börja styrke-/konditionsträna
* Börja promenera regelbundet både på jobbet som hemma
* Gå ner i vikt. Minst 10 kg skulle vara en ren fröjd att få bort
* Avsätta egen tid då jag gör något som jag tycker om

Har även skrivit en grön lista på vad jag får äta någon gång i veckan samt en röd lista för sådant som jag endast får äta vid något enstaka tillfälle. (Tips från senaste Må Bra tidningen!) För jag vet att jag för eller senare kommer att stå i kylen och undra vad jag ska ta mot suget och då är det ju bra om man gjort upp med sig själv vad jag får ta och inte ta. Detta påminner mig om att jag måste rensa kylen och skafferiet på julens alla onyttigheter!!

Nu gäller det bara att hitta rätt gym i staden som får en att motiveras att gå dit och träna. Tycker att det är ganska roligt att gymma men nu då det är ett tag sedan så är jag rädd att känna mig ganska bortgången...! Men kommer man väl igång så blir det ju ett måste till slut - försöker tänka så!


Som sagt förändringarnas vindar är på gång!


Hoppas ni alla har haft en skön nyårshelg och en bra start på det nya året!

Nyårsafton var för oss en härligt god gourmet kväll. Tre rättersmiddagen var gudomligt god! Vilka kockar!! Mycket bra och trevligt avslut på det förra året!


Idag hade vi äran att närvara på lilltjejen Huldas dop. Fantastiskt vackert då Huldas mamma sjöng egenskrivna sånger till lillan. Tårarna var inte långt borta på någon av oss tror jag! Jättefint!

Nej i morgon är det jobb så jag måste nog leta åt sängen nu!


Ha en bra start på årets första måndag!


Kram Linda

1 kommentar:

  1. Tack för din hälsning hos mej och för gratulationer till min man:) Han tackar:)
    Om det är "min" kuststad du bor i så måste jag få tipsa om 360:) Jättetrevlig, varm atmosfär och ingen behöver känna sej bortkommen eller "fel". Lätt att trivas där! Och gillar du styrketräning så måste jag få tipsa om Barbell...Urkul!
    Lycka till med nya målen- det klarar du!
    Mina mål ser ganska lika ut;)
    Ha det gott! Kram Cilla

    SvaraRadera